Priblížila, že NDS so všetkými zúčastnenými prerokovala štúdiou
posudzované alternatívy technologického riešenia, spôsoby zabezpečenia
zákazníckych služieb, možnosti poskytovania služieb logistiky a
prevádzky palubných jednotiek a dodávku infraštruktúry.
Debata bola podľa diaľničiarov konštruktívna, pričom zástupcov
autodopravcov zaujímalo predovšetkým fungovanie mýtneho úradu a vzťah
medzi mýtnym úradom a NDS. „Mýtny úrad bude mať kompetencie v rámci fakturácie, bude to fakturačná entita štátu," ozrejmil na stretnutí riaditeľ úseku spoplatnenia a IT NDS Jaroslav Ivanco.
Nový mýtny systém by mal byť podľa diaľničiarov flexibilnejší
a ekonomickejší. Mal by tiež prinášať viac zdrojov na údržbu
spoplatnenej siete. Verejné obstarávanie na dodanie prvej časti systému
plánuje NDS vyhlásiť počas tohtoročnej jesene. Systém elektronického
výberu mýta by mal vlastniť aj prevádzkovať štát sám.
„Okrem výraznej úspory nákladov prinesie aj kompatibilitu s plánovaným európskym mýtnym systémom," zdôraznila Žgravčáková.
Štúdia uskutočniteľnosti sa zaoberá návrhom parametrov nového mýtneho
systému v časovom horizonte nasledujúcich desiatich rokov, pričom
základná doba prevádzkovania systému bola stanovená na päť rokov s
možnosťou voliteľného predĺženia doby prevádzkovania o ďalších 60
mesiacov.
Na konci roka 2022 sa skončí súčasná zmluva o poskytovaní komplexnej
služby elektronického výberu mýta. Je preto nevyhnutné zabezpečiť výber
mýta v nasledujúcom období.
„Cieľom projektu je zabezpečiť kontinuitu elektronického výberu mýta
formou výkonového spoplatnenia všeobecného užívania cestnej
infraštruktúry vozidlami s hmotnosťou nad 3,5 tony ako podstatnej zložky
výnosov našej spoločnosti na pokrytie prevádzky, údržby a rozvoja siete
diaľnic a rýchlostných ciest," skonštatovala Žgravčáková.